Amsterdam

IMG_6735-001 IMG_6807-001 IMG_6719-001 IMG_6639-001 IMG_6743-001 
Käytiin pari päivää sitten Amsterdamissa sellasella parin päivän reissulla. Täältä on bussiliput vaan 15€ Amsterdamiin ja juna/bussimatkakin kestää vaan sen 2 ja puol tuntia! Voisin kyllä niin muuttaa tonne, aivan ihana kaupunki! Täynnä kaikkia pieniä kujia joissa pääsee kiipeemään tyyliin jokaiselle katolle (mun lempiasia ikinä) , ihmiset vaikuttaa niiin chilleiltä siellä ja mut ainakin yllätti kuinka vanhat mummot ja papparaisetkin menee coffee shoppiin nappaamaan vaan takeaway-jointin ihan niinku jonkun takeaway-kahvin mukaansa :DD

ee-001

15 kommenttia:

  1. ei jessus miten kivan väriset hiukset, miten oot saanu ne ton sävysiks?? ps amsterdam on ihana, olin siellä vaihdossa vuoden ja tekis mieli muuttaa takas koska suomi...........

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sävytän tätä harmaata aina sillä directionssin suoravärillä (sävy silver) mut musta tuntuu et toi purkki minkä viimeks ostin on jotenki pilaantunu koska se teki nää ennemminki liilaks.. mut siis saa tän sävyn vaik hopeeshamppoollaki jos on tarpeeks vaaleet hiukset!

      eikä oon nyt melkein kateellinen et olit amsterdamissa vaihdossa siis kuin unelma varmaan oli?? mut eihän se kuitenkaan ollenkaan mahotonta oo muuttaa sinne takas!

      Poista
    2. hahaaa okei hyvä (ja tosi sattuma) koska tilasin sitä just ebaysta! jee mut kiitti nyt ainaki voin toivoo hyvää tulosta! ja hmm toi kuulostaa kyl oudolta, oon värjänny mun hiuksii directionsin väreil ennen ja ne kyl on omasta mielestä parhaita suoravärejä, aika jännä toi violetti... siis mulla taas nää mun hiukset menee violetiks jos laitan hopeeshampoota, joten toivon ettei ton silverin kanssa käy samoin.

      ja joo siis valmistun nytte heti ku saan opinnäytetyön palautettuu (viimeistää tän vuoden lopus) ja sit on jo suunnitelmis et joko muutan damiin ja yritän saaha jonku kahvilajobin tms. tai sitte et kattelen vähä etukäteen jos sieltä löytys jotain oman alan töitä. mut pitää eka säästää rahaa jonku verran yms., mut toivotaan et pääsen sinne koska se tosiaan oli unelma!! ainut mikä harmittaa on et siellä ei oo niitä mun vaihtokavereite (suurin oli oli iteki vaihossa) mutta kaikkee ei voi saaha heh

      Poista
    3. Joo mäki oon tykänny aina directioneista ja toi silverki on aina ennen toiminu paitsi tällä kertaa, ja oli se tietty eka aika työ saada hiukset tarpeeks vaaleiks ja se kaikki keltasuus pois et se toimi u know. Toivottavasti sulla onnistuu!

      aaa noni siistii et sul on se jo suunnitelmissa! jotenki mä jo "innostuin" sun puolesta ku haluun aina kannustaa kaikkia lähtee maailmalle nii sitku kuulen jonkun suunnitelmista nii oon itekki ihan fiiliksissä en ees tiiä hahaha. osaatsä muuten puhua vielä(?) hollantia kuin hyvin? musta se on ehkä siistein kieli ja haluisin niin oppia sen

      Poista
    4. nojoo siis mietin että onko mulla tarpeeks vaaleet mutta oon tehny näihin nyt varmaan pari vaalennusta eikä ne vaan mee vaaleemmiks et katotaan miten käy:D enkä haluu mitään _valkosia_ mutta just sellaset harmahtavat sävyset ees!

      nii ymmärrän kyl ton sun tunteen ja mul on vähän sama, etenkin sellaset jotka ei oo kokenu sitä et lähtee jonnekin toiseen maahan niin oon vaan aina melkeen yhtä innoissani hoputtamassa niitä sinne ihan ku ite oisin lähössä tai jotain.... ja joo osaan hollantia kyllä jonkin verran koska mun paras kaveri vaihossa oli belgiasta ja sit sen kautta tutustuin belgialaisiin ja hollantilaisiin kans (tosi monet vaihossa hengas vaan vaihtiksien kaa mikä oli vähän tylsää), mut joo tosiaan oli vähän pakko oppia kun aina vähän luisu siihen et puhuttiin hollantia/flaamia (tykkään ite flaamista enemmän ku se on pehmeemmän kuulosta!) eikä englantia ja sit ku oon käyny belgiassa sen kaverin luona vaihon jälkeenki vähintää kerran vuodes niin oon kyl oppinu MUTTA siis en tosiaankaan hirveen hyvin. en ite uskalla puhuu mutta ymmärrän kyllä että mistä puhutaan, ja samoin kirjotettuu kieltä jonkin verran. mutta opettelen täällä kokoajan lisää ja mul on kaikkia ihme äänitteitä yms. kirjastosta hankittu et oon aika innoissani opettelemassa vaikka tuntuu etten osaa yhtään paremmin hehh:D mut tärkeintä et yrittää! ja joo ite fiilistelen hollannin kieltä tosi paljon mut se on aika vaikeeta ku en oo koskaa opiskellu saksaa vaan ranskaa.... joo sori tällanen hirvee romaani:'D

      niin ja pakko sanoo vielä että ymmärtääkseni osaat saksaa suht hyvin (?) niin en usko että hollanti on sulle kovin vaikeeta koska vaihossa olin sellasella hollannin kurssilla ja kaikki saksalaiset veti vaan kymppejä kokeista! ehkä se puhuminen on vaikeempaa mutta tosi monet sanat kuulemma on täysin/melkein samoja kun saksan kielessä:) mut jos kiinnostaa niin kannattaa ainakin kokeilla oppia sitä!

      Poista
    5. hahaha jep sanoit ton just niin hyvin et on ihan hoputtamassa toisia kokemaan se miten siistii on lähtee toiseen maahan!
      Ja okeii mä luulin aina et flaami on siis sama kun hollannin kieli? mut hyvä et sul riittää kuitenki vielä mielenkiintoo opiskella sitä itekkin, kyl se siitä alkaa sujumaan varsinki sitku alkaa oikeesti käyttämään sitä viimestään ku asut siellä ja nii, tiiät varmaan. mä en oo kyllä mikään paras sanomaan tota ku en itekkään oo kovin innoissani täällä ikinä puhumassa saksaa vaikka ymmärränki kaiken mitä muut puhuu, ja osaisin helposti sanoo aina vastauksen saksaks mut en silti vaan jostain syystä viitti... en tiiä mikä siinä on mut ymmärrän todellakin niitä jotka ei uskalla puhua jotain vierasta kieltä ku musta tuntuu melkein et osaan saksaa jopa yhtä hyvin ku englantia ja siltikään en uskalla puhuu sitä yleensä..

      ainii ja pakko sanoa tohon et monet vaihtarit hengaa vaan toisten vaihtareiden kaa nii siis mietin itekki aina iiihan samaa ku olin vaihtarina norjassa ja saksas, ja sit loppujen lopuks niillä toisilla vaihtareilla ei jääny mitään kontakteja ees siihen kohdemaahan eikä päässy siihen oikeen sisään ku ne hengas vaan keskenään.

      ja joo oon huomannu et kaikki sanat on tosi samanlaisia ku saksassa ja yleensä ymmärränki aina mitä lause tarkottaa mut hollanti on jotenki vielä siistimpi kieli haha.

      Poista
    6. Mä en voi ymmärtää niitä vaihtareita jotka hengaa vaan toisten vaihtareitten kanssa x_x

      t. toinen ano

      Poista
    7. flaami ei oo siis ihan sama asia kun hollannin kieli mut vissiin vähän niinkun "murre", eli osa hollannin kieltä kuitenki. mutta
      ainakin mä oon käsittäny niin että belgialaiset puhuu flaamia ja hollantilaiset ns. kirjakielihollantia. ainaki se mun kaveri just aina valitti miten ei jaksa kuunnella "hollantia" ja kyl mä selvästi erotin jos joku puhu hollantia tai sit flaamia! ja joo oon tosi innoissani ja oikeestaan varmaan pitääkin vähän olla jos aikoo muuttaa kuitenkin maahan. siks mietin eka et haluisin ehkä mieluummin kuitenki englantiin (josta oon kans haaveillu) kun osaa jo kieltä, mut toisaalta aina voi tosiaan opetella. joo siis en tajua mikä siinä on niin vaikeeta ees yrittää puhua kun kerta jotain osaa! ehkä joku suomalainen mentaliteetti osittain?

      siis joo toi vaihtarijuttu on kyl ihan tyhmää, mut toisaalta taas hollannis tosi moni oli vähän ynsee vaihtareita kohtaan kun aatteli et kaikki tuli sinne vaa ryyppäämään yms. :/ mut onneks tosiaan mulla oli toi belgialainen kaveri jonka kautta tutustu paikallisiinkin kun niillä kuitenki oli sama kieli. mustakin kyllä jotenkin hollanti on kivempi kieli kun saksa, mutta saksaa en kyllä ees osaa yhtään joten...:D aaghh mut no kohta pääsen vihdoin takas ootan sitä kyl kun kuuta nousevaa!!

      Poista
    8. Aa okei!
      No mut toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset sinne mahollisimman pian!! kaikkee hyvää sulle ja voit tulla kyl juttelee jossai yksityisesti siis vielä jos vaan haluut, mua ainakin kiinnostais jutella lisääki:)

      Poista
  2. siis se koko hopeashampoo/hopeisten suoravärien idea onkin se, että ne sävyttää sun hiusta violettiin päin, jotta keltaisuus taittuu pois. Jos se sun tuote on siis tujua ja hiukses ei oo muutenkaan mitkään hirveän keltaiset, se taittaa reilusti sinne violettiin päin :)

    VastaaPoista
  3. Sulla on aina niin ihanat vaatteet! :)

    VastaaPoista
  4. Mainitsit tuol aiemmin ettet kovin innokkaasti saksaa puhu niin miettiin et puhutko ees freddyn kaa saksaa vai puhutteko vaa englantii? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. freddy puhuu mulle saksaa ja mä puhun englantii :Dd

      Poista