Juttua kaukosuhteesta

IMG_6326 IMG_62131313 IMG_6263 IMG_6s220
IMG_6195 Joku pyys multa postausta kaukosuhteesta et miten tää on toiminut meillä tän melkein 2 vuotta niin aattelin kirjottaa siitä nyt jotain! 
Ensinnäkin tosiaan se on ihan eri asia että normaali suhde muuttuu kaukosuhteeks, kun tää että me lähettiin tähän suhteeseen jo tässä tilanteessa. Sen oli jo hyväksyny ja "tottunu etukäteen" siihen et näkee toista vaan muutaman kerran vuodessa. Onhan se siis ihan eri asia että on tottunut näkemään joka päivä ja sit yhtäkkiä se muuttuukin. 

No, siitä huolimatta tää ei oo kuitenkaan ollut niin helppoa. 
Meillä ehkä henkilökohtasesti "isoimmaks ärsytyksen aiheeks" (nimenomaan siis tästä kaukosuhteesta) joskus nousi se että aina kun toinen teki kavereiden kaa kaikkee siistiä, niin siitä tuli vähän surulliseks ja kateelliseks koska ei ite koskaan voi viettää aikaa ja kokea sitä kaikkea sen toisen kanssa. Nykyään ollaan päästy tän yli jo kyllä. Mä en kuitenkaan osaa oikeen eritellä että mitkä ongelmat on ollu just tän kaukosuhteen aiheuttamia (ja jotenki en ees keksi muita tälläsiä nimenomaan siitä johtuvia ongelmia enempää), ja tottakai se riippuu aina ihmisestä että mitkä nousee ongelmiksi!

Oon kuullut että monilla se suhde kaatuu siihen kun tuntuu vähän ettei voi elää täysillä kun tavallaan elää myös jollekin joka on kaukana susta, eikä tunne enää että se toinen merkkaa sulle paljoa koska se ei oo fyysisesti sun elämässä, jos kukaan nyt älys mitä tarkotan..? 
Meillä ei onneks tota ongelmaa ollu koskaan, mä ennemminkin pilasin asioita jotka oli fyysisesti mun ympärillä ja mun elämä täällä, koska tuijotin puhelinta kirjaimellisesti joka sekunti ja se puhelin&whatsapp(freddy) oli mulle mun KOKO elämä.

Me ollaan aina tekstailtu ihan koko ajan, ilmotetaan toisillemme tyyliin et joo meen nyt kuselle ja sit 5 minuutin päästä pitää jo ilmottaa et pesee hampaita atm. :D
Mun äiti aina vitsailee tästä, esim. kerran oltiin ravintolassa mun mummin kanssa, ja mummi sai just annoksensa pöytään ja kysyi multa että "ootsä jo freddylle kertonu miten YO-kokeet meni?" ja mun äiti oli et "hei cmon, freddy on varmaan saanu jo kuvan tosta annoksesta jonka sä just sait" :D Mua nauratti niin paljon varsinkin koska se oli totta.. olin just snäpänny sen jo freddylle!
Mä jäin kerran jopa "kokeessa lunttauksesta" kiinni vaan koska halusin tekstata freddylle...

Se riippuu ihan ihmisistä että miten kaukosuhteen saa toimimaan - kaikilla tollanen tyyli ei tietenkään toimi! Et joillekin voi olla just hyvä se että vaikka päivän lopussa vaan soittaa ja kertoo kuulumiset, ja sellanen liian tiivis yhteydenpito vaan rasittaa. Pitää vaan löytää sellanen molemmille toimiva yhteydenpito, ja puhua jos joku ärsyttää. 

Mä uskon että just tää tiivis yhteydenpito on ollut se avain meillä tähän, että haluu jakaa elämänsä toisen kanssa, haluu just jakaa kaikki pienetkin jutut vaikka toinen ei oo lähellä. Se ei oo koskaan ikinä tuntunut miltään velvollisuudelta. 
Ite oon myös oppinut niiiiin paljon vähemmän mustasukkaseks tässä. Oon tottunut moniin asioihin nyt täysin joista oisin raivonnut tai mököttänyt ennen. Ja aina kun on pitänyt mielessä sen seuraavan kerran kun taas nähdään, niin ei tää loppujenlopuks mitenkään kamalaa aikaa oo ollu! Kaikille tää ei sovi, ja voisin kuvitella et jos on vähänkin taipuvainen luovuttamaan helposti niin kaukosuhteen onnistuminen on vielä vaikeempaa.

12 kommenttia:

  1. Vau kiitos niin paljon, et oikeesti teit postauksen tästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mitää!:) on oikeesti kiva et ehotetaa postausaiheita koska oon huono keksii mitään tekstiä :D

      Poista
  2. niin awosomeja noi kuvat, varsinkin toinen missä freddy on!! vootte kyllä täydellinen pari puspus :3

    VastaaPoista
  3. Tosi hienoo, että teidän suhde toimii ja seki mitä joskus kerroit niistä vaikeuksista, mitä teillä on ollut ja et ootte selvittäny ne! vaikutatte olevan niin toisille luodut :3 teille toivoo vaan kaikkea hyvää <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii mustaki on nii ihana et ollaa saatu kaikki toimii niin täydellisesti jotenki haha :) joka päivä mulla vieläki vähän uskomaton olo miten onnekas oon! kiitos sulle tosi paljon ihanasta kommentista :)

      Poista
  4. Miten teistä on niin paljon yhteiskuvia vaikka näätte vaan "muutaman kerran vuodessa" niinku sanoit tuossa :D Vai kuvaatteko vaan tosi paljon aina kun näätte :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. me ei muuta tehäkkään ku kuvata!:D molemmat rakastetaan kuvaamista mut kummallakaa ei oo yleensä ketää kenen kaa kuvata nii sitku ollaa yhessä nii pitää kuvailla oikee urakalla haha! eli siis joo, joka päivä aina ku nähään

      Poista
  5. oi kuinka ihana postaus!! mä oon ehkä skipannu tän kohan joskus nii kysäsen että millä kielellä te juttelette? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! tosi kiva kuulla et tästä tykättiin :) ja puhutaan saksaks ja englanniks just ehkä 50/50 taii ehk vähän enemmän englanniks

      Poista
  6. itse elän kaukosuhteessa myös, saksassa asuvan neidin kanssa ja oon huomannu kyl iha samoi juttuja tässä ajan kuluessa! rehellisyys ja avoimuus on niin iso osa tälläsessä kun ei voi olla toisen kanssa koko aikaa. mut ootte kyl freddyn kaa iha tajun söpö pari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. säkin! vähä jännä et joku muukin ihan samas tilantees oleva löyty!:D mut jep oot kyl ihan oikeessa, ja just siitä avoimuudesta syntyy se luottamus ja kaikki on sit helpompaa. kiitos :)

      Poista